8 octombrie 2021

LUCCA- ITALIA- IMAGINI DE LA EXPOZITIA ,,STARS AND FRAMES" DE PIER TOFFOLETTI (BISERICA SAN CRISTOFORO)

În ultimii ani, am avut ocazia să văd diverse expoziții în incintele unor biserici. O idee interesantă, care sper că va fi preluată de tot mai multe țări și artiști. 

Septembrie 2021- Bătând la pas străduțele din Lucca, am ajuns în fața bisericii San Cristoforo. Zăresc pe clădirea lăcașului de cult un afiș mare referitor la Expoziția ,,Stars and Frames" a lui Pier Toffoletti, găzduită cu ocazia  Festivalului de Film din Lucca, care urma să se desfășoare în perioada 01-10 octombrie 2021. Părăsesc strada gălăgioasă, plină ochi de localnici, turiști și intru...mi-au trebuit  câteva secunde să-mi obișnuiesc ochii și mintea cu spațiul în care am pătruns...  intersectându-mă  cu lumea filmului, părea și nu părea biserică...în jur de 20 de pânze... prima privire mi-a alunecat pe Neo,  personajul lui Keanu Reeves din Matrix... imagini statice din câteva filme de referință, continuând cu portretele ,,altfel" ale unor actori îndrăgiți de public.

Toffoletti este un artist care de mulți ani se axează pe fotografie, desen, pictură.  Opera sa ,,este o căutare a frumuseții''. Am avut norocul să îl zăresc câteva clipe pe artist, în fața bisericii. Venise probabil să inaugureze expoziția și să acorde un interviu presei locale. Un intelectual rasat, o persoană delicată, calmă, elegantă, cumva fragilă...un personaj parcă atipic pentru lumea alertă, iluzorie în care ne învârtim... 

Cu gândul la ,,Blade Runner" (unul dintre cele mai importante filme SF, care a impresionat prin tema propusă, interpretarea actorilor și coloana sonoră), ,,Matrix", o alegorie la lumea în care trăim și care a scris istorie în cinematografie, la chipurile lui Brigitte Bardot, Olivia Hussey, Sophia Loren, Elizabeth Taylor sau Audrey Hepburn, a trebuit să mă rup de lumea filmului... am ieșit din nou pe străduța zgomotoasă, amestecându-mă printre zecile de oameni, plonjând în anonimat, reluându-mi viața banală...

,,Încerc să-ți eliberez mintea, Neo. Dar eu îți pot arăta ușa, doar. Tu trebuie să intri pe ea.(Morpheus)"

Expoziția poate fi admirată până la 22 octombrie 2021. Intrarea este liberă, surprinzător pentru Italia... 

Despre Lucca voi scrie un articol separat...


Te-ar putea interesa si:

O ZI IN LUCCA - ITALIA- TOSCANA- SEPTEMBRIE 2021




Brigitte Bardot

Personajul Neo din filmul Matrix interpretat de Keanu Reeves
,,Încerc să-ți eliberez mintea, Neo. Dar eu îți pot arăta ușa, doar. Tu trebuie să intri pe ea.(Morpheus)"

Olivia Hussey


Sophia Loren și Audrey Hepburn

Olivia Hussey


imagine din AVATAR


Elizabeth Taylor

Scarlett Johansson

Sophia Loren

Audrey Hepburn





Rutger Hauer in Blade Runner

Uma Thurman




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu