15 octombrie 2021

O ZI IN LUCCA - ITALIA- TOSCANA- SEPTEMBRIE 2021

Într-o dimineață de sâmbătă am luat trenul regional din Florența și în aproximativ o oră și jumătate am ajuns în Lucca, unul dintre cele mai frumoase orășele din Toscana. Plimbare pe străduțe, printre biserici, palate, turnuri, restaurante cu mâncare bună, vinul specific regiunii Toscana, bere artizanală italiană,  dulciuri, înghețată, o sărbătoare a simțurilor, totul este o încântare în Lucca. 

Ce am vizitat:

-catedrala di San Martino - interior/exterior și urcat în turn (punct de belvedere, de unde iți poți face o idee asupra orașului). 
-biserica San Michele in Foro - am admirat-o, exterior/interior  este superbă (intrare liberă);
-basilica San Frediano - splendidă, o veți recunoaște imediat după mozaicul plasat pe fațadă. Se vizitează cu bilet de intrare; Un mozaic la fel de frumos are și San Miniato al Monte din Florența; 
-muzeul național din palatul Mansi - are câteva încăperi frumoase, cu tablouri, fresce, tapiserii, mobilier original și îmbrăcăminte de epocă; clădirea a fost achiziționată de stat în 1965 de la moștenitorii familiei Mansi, restaurată și transformată în muzeu;

-palatul Pffaner Controni - construit pe la 1660, a aparținut familiei de nobili Moriconi. Ruinați, aceștia au vândut în 1680 clădirea familiei Controni, care au extins-o. Familia Pffaner are o relație veche cu palatul, prin Felix Pffaner care a intrat în contact cu familia Controni, a închiriat grădina, beciul palatului și a făcut o fabrică de bere. Având încasări mari, Felix a reușit să cumpere întreaga clădire. Fabrica de bere s-a închis în 1929, însă palatul aparține și azi familiei Pffaner. Aici s-au filmat și câteva scene din filmul ,,Portrait of a Lady" (cu Nicole Kidman și John Malkovich), iar scara mare a palatului a apărut în ,,Il Marchese del Grillo"; 
-piazza l'Anfiteatro romano - de formă circulară, construită pe rămășițele vechiului amfiteatru roman- obligatoriu trebuie văzută dacă ajungi în Lucca; căsuțe colorate și o zonă plină cu terase unde poți servi masa;
- muzeul Puccini - dacă sunteți iubitori de operă, trebuie să faceți un tur al casei în care s-a născut Puccini și în care și-a petrecut anii copilăriei; ne-a lăsat capodoperele Edgar, Manon Lescaut, La boheme, Tosca, Madame Butterfly, La Rondine, Turandot (ultima operă, neterminată, fiind diagnosticat cu cancer laringian și astfel, ,,maestrul a lăsat pana jos"...);  veți vedea și două cărți poștale cu imaginea  româncei Hariclea Darclee, prima interpretă a rolului Floria din  Tosca, premiera operei având loc la 14 ianuarie 1900, la teatrul Constanzi din Roma; la finalul turului puteți admira splendiul costum al actului 2 din Turandot;
- turnul Guinigi - un simbol al orașului.  Îl veți recunoaște fiindcă este construit din cărămizi roșii iar pe vârful lui cresc stejari la care veți ajunge urcând 220 trepte;
- turnul cu ceas (turnul orelor), în italiană Torre delle ore - cel mai înalt turn din oraș, aflat în centru; l-am admirat dar am și urcat cele 207 de trepte; aici a fost instalat primul ceas public din Lucca în 4 mai 1370. Se poate lua bilet combinat cu turnul Guinigi;
-biserica San Cristoforo -da, expoziție într-o biserică - ,,Stars and Frames" a lui Pier Toffoletti, găzduită cu ocazia  Festivalului de Film din Lucca, care urma să se desfășoare în perioada 01-10 octombrie 2021; am scris câteva cuvinte despre expoziție aici;
- plimbări pe lângă zidurile fortificate ale orașului;


-majoritatea restaurantelor se închid în jur de ora 15,00 și se redeschid la ora 19,00. Dimineața văzusem o locație unde aș fi vrut să iau prânzul, însă cum nu mi-am încheiat vizitele la celelalte obiective înainte de ora 15,00, am ratat masa acolo. Am găsit câteva restaurante deschise în zona Piazza l'Anfiteatro. Mi-a fost teamă să nu fie zonă gen capcane turistice, însă am avut noroc și am mâncat o porție delicioasă de vinete cu parmezan (parmigiana di melanzane - vezi într-una din imaginile de mai jos). 

Nu am reușit să finalizez toate activitățile propuse, așa că am motiv de revenire în oraș. Mi-au rămas  câteva vile (clădiri istorice vechi), muzeul de artă contemporană, orto botanico (grădina botanică). 

Erau neașteptat de mulți turiști. Dacă nu ți se cerea certificatul verde sau nu existau momentele când trebuia să porți în interioare masca de protecție, nu ai fi zis ca ne aflăm încă în pandemie.

Detalii tehnice:
- am plecat din gara Firenze S.M.Novelle cu trenul regional - face aproximativ o oră și jumătate, preț 7,90 euro/persoană;
- din gară până în centrul istoric, respectiv catedrala di San Martino sunt aproximativ 5-10 minute, trecând pe lângă zidurile orașului;
- catedrala din San Martino- taxă de intrare în lăcaș plus urcarea în turn;
- palatul Pffaner Controni - taxă intrare (palat+grădini). Se pot vizita și doar grădinile cu plată.

Zilele petrecute în Emilia Romagna și Toscana  le-am împărțit astfel:
- zbor după-amiaza din  Cluj-Napoca cu avionul (Wizz Air)  până în Bologna, cazare o noapte în apropierea gării;
- a doua zi, câteva ore am vizitat Bologna; spre seară am luat trenul frecciarossa  spre Florența, cazare 6 nopți;
- 3 zile vizite în Florența, o zi Lucca, altă zi Siena (cu trenul regional din Florența);
- ultima zi plecare dimineața din Florența cu trenul spre Bologna (aeroport)

Am făcut câteva modificări în textul de mai sus deoarece am mai ajuns încă odată în Lucca, reușind  să urc și în cele două turnuri Guinigi și Torre delle ore.

Te-ar putea interesa și:

FLORENTA IN VREME DE PANDEMIE - ITALIA - 2021

LUCCA- ITALIA- IMAGINI DE LA EXPOZITIA ,,STARS AND FRAMES" DE PIER TOFFOLETTI (BISERICA SAN CRISTOFORO)

Puglia&Basilicata (IV) -Matera, orasul in care pulsul bate in piatra


O ZI IN SIENA- ITALIA- TOSCANA- SEPTEMBRIE 2021


O ZI IN BOLOGNA - ITALIA- EMILIA ROMAGNA - SEPTEMBRIE 2021

Lucca- Domul di San Martino

Vedere din turnul Domului di San Martino

Vedere din turnul Domului di San Martino


piazza l'Anfiteatro romano

Lucca- expozitie temporara

în grădina palatului Pffaner Controni

în grădina palatului Pffaner Controni

în grădina palatului Pffaner Controni

Lucca- biserica San Michele in Foro

Lucca- turnul Guinigi

Lucca - expozitie temporara

Lucca- Giacomo Puccini

Lucca- Muzeul- casa natală a lui Giacomo Puccini

interior palatul Mansi

interior palatul Mansi - tabloul lui Luca Giordano - Sf. Sebastian


interior palatul Mansi


interior palatul Mansi


Lucca- la muzeul Giacomo Puccini

Lucca- la muzeul Giacomo Puccini-două cărți poștale cu imaginea  lui Hariclea Darclee, prima interpretă a rolului Floria din Tosca, premiera operei având loc la 14 ianuarie 1900, la teatrul Constanzi din Roma

Lucca- la muzeul Giacomo Puccini -splendiul costum al actului 2 din Turandot;

basilica San Frediano- splendidul mozaic

interior basilica San Frediano

interior basilica San Frediano

detaliu de  pe o clădire din Lucca



expoziția ,,Stars and Frames" a lui Pier Toffoletti

expoziția ,,Stars and Frames" a lui Pier Toffoletti


bere artizanală italiană

Lucca - parmigiana di melanzane


în grădina palatului Pffaner Controni


Tintoretto - Ultima cină (1592-1594) - catedrala din San Martino

interior catedrala din San Martino

Turnul Guinigi văzut  din Torre delle ore 

Vedere din Torre delle ore


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu