16 august 2021

SANTA MARGHERITA LIGURE SI PORTOFINO - LIGURIA- ITALIA-AUGUST 2021

Urma să îmi iau câteva zile de concediu (august 2021) și nu eram hotărâtă unde să plec. Cum încă este o perioadă nesigură, incertă pentru călătorii (datorită pandemiei), nu aveam nici un plan concret.  În Spania și Franța creștea numărul de cazuri de coronavirus, Italia încă era pe lista verde.  Lacurile din Italia sunt favoritele mele și dacă timpul mi-ar permite le-aș vizita în fiecare an în lunile mai sau septembrie. Mi-am amintit că multe persoane au postat pe bloguri sau rețele de socializare imagini din Portofino și Cinque Terre.  Trăiam cu senzația că numai eu nu am ajuns în zona respectivă.  Așa că, într-o zi de luni mi-am luat bilete de avion și vineri am zburat spre Italia. Din cele cinci zile petrecute acolo (zona Milano și Genova), într-una dintre ele m-am învârtit prin Santa Margherita Liguria și Portofino.  Momentan la 5 terre am renunțat. Încă nu sunt pregătită  sau poate că nu vreau să fiu dezamăgită (am auzit păreri pro și contra). Am avut cazare în Milano (am revăzut lacurile Como și Maggiore) și în Genova. Despre lacuri am scris anii trecuți câteva articole. 

Cum Portofino este aproape de Genova, trebuia să văd și eu locul despre care Dalida a cântat cu atâta pasiune (iubire, vise, ciudatul joc al sorții, o clopotniță veche, nori)... Cazarea am avut-o chiar lângă gara Principe de unde am luat trenul și în 50 de minute am ajuns în Santa Margherita Liguria. Simt că am fost nedreaptă cu acest orășel. Nu am stat suficient dar am promis că mă voi reîntoarce, poate chiar în septembrie, octombrie și de aici o voi lua pe jos, pe lângă mare spre Portofino (pe lângă port se poate vizita și Villa Durazzo.)

Din Santa Margherita Liguria poți ajunge în Portofino cu autobuz (5 euro dus/întors), cu o ambarcațiune (13 euro dus/întors) sau pe jos (aproximativ 5 km).  Planul era să merg cu autobuzul. La fața locului mi-am schimbat brusc opțiunea și am ales ambarcațiunea (circulă din oră în oră). Doar 15 minute a durat călătoria.  
Portofino este...Portofino... îți dă o stare de bine...un alt loc plin de farmec ca multe altele din lumea asta mare...Nu ai nevoie de hartă, simți ce să faci, la fața locului. Poți urca la castelul Brown pe lângă biserica San Giorgio. Intrarea costă 5 euro (în această perioadă este necesar pașaportul verde - covid). În castel nu sunt foarte multe de văzut, în schimb ai puncte de belvedere asupra golfului. O altă atracție, Muzeul parcului (intrarea 5 euro) găzduiește sculpturi ale unor artiști internaționali. 
Vroiam să ajung și în golful San Fruttuoso dar am renunțat (timpul nu-mi era aliat).  Am rămas în Portofino.  Am admirat marea, vegetația, m-am plimbat câteva ore. Din Portofino poți merge spre San Fruttuoso cu ambarcațiune sau chiar pe jos (aproximativ 2 ore).  

Septembrie in Italia - Isola Bella (VII)



Portofino 2021

Portofino 2021


Portofino 2021 - vedere de la castel

Portofino 2021 - muzeul parcului -Lucrarea artistului Stefano Bombardieri

Portofino 2021

Portofino 2021

Maria Callas în vizită la Portofino- la Castelul Brown sunt fotografii cu celebrități care au trecut prin Portofino


Portofino 2021

Portofino 2021

Portofino 2021

Portofino 2021

Portofino 2021

Lucrarea artistului Ciriaca Erre


 

Santa Margherita Ligure


Santa Margherita Ligure


Santa Margherita Ligure


Santa Margherita Ligure


Portofino 2021



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu