14 iulie 2020

EZE- UN VIS IMPLINIT - COASTA DE AZUR - FRANTA

O mică parte din Coasta de Azur am revăzut-o la mijlocul lui septembrie 2019. Trei zile și jumătate. Baza a fost în Nisa iar de aici excursii de câte o jumătate de zi/o zi: Eze, Antibes, Monaco, Menton, Villefrance sur Mer, Beaulieu sur Mer. 
Din Nisa până în Eze am ales varianta cu trenul (aproximativ 16  minute).
Din gara (Eze) până în centrul vechi aveam ca opțiuni: autobuzul sau taxiul. Puteam să aleg calea ușoară. Dar am "trudit" din greu. Am ales să urc/cobor "calea lui Nietzsche".  Pentru cei mai comozi, dacă chiar vreți să bateți cărarea despre care se spune că filosoful o parcurgea des, ar fi de preferat să alegeți varianta de coborâre. Autobuzul urma să vină peste vreo 20 de minute, așa că brusc iau hotărârea de a urca pe jos...iată-mă pe potecă...fără planuri, fără strategii turistice...fără să mă uit la ceas...părând că am tot timpul din lume, nefiresc, nepotrivindu-se stilului meu de călător, aruncând câte un gând, din metru în metru la viața mea de până la acel moment. M-au urmărit niște regrete... cumva, până sus, le-am "pierdut".

Ajuns în sat, te poți plimba pe străduțe pietruite, printre ruinele unui vechi castel, treci pe lângă hotelul de cinci stele "La Chevre d'or" (cotat în categoria celor mai bune hoteluri din lume), poți intra în  biserica satului, iar partea cea mai plăcută este vizita la grădina botanică (bilet în jur de 6 euro / adult). 
În Eze găsiți și fabrica/magazinul de prezentare  Fragonard (celebrele parfumuri/cosmetice).

Îmi propusesem ca în toamna lui 2020 să ajung din nou în zonă. Plan prăbușit...
Zâmbesc amar... îmi reamintesc ce scriam în articolul Cafea, Cafenele- Partea ICât de norocoși suntem (în zilele noastre) că putem călători fără atâtea formalități la care au trebuit să apeleze cei trei în aventura lor prin Europa de Est... Era vorba despre călătoria lui Gabriel Garcia Marquez, dorind să afle ce e dincolo de Cortina de Fier. 
În timp ce scriu aceste rânduri și aleg imaginile, simt amărăciune, nesiguranță. Luptăm cu un inamic necunoscut, multe persoane de pe glob au trecut/trec/vor trece prin momente dificile... 
Lumea s-a schimbat în câteva luni, de la acel articol...de câteva zile ne lovim de cu totul alt tip de formalități pentru a ieși din țară.


Te-ar putea interesa:

Cafea, cafenele- Partea I

Septembrie in Italia - Lacul Como -Lenno - Villa del Balbianello (III)

(II) Palatul Muzicii Catalane (Barcelona)-Din seria: cladiri care gazduiesc spectacole de opera, muzica clasica, balet


 






















punct de plecare - calea lui Nietzsche - Eze

urcând calea lui Nietzsche - Eze


 calea lui Nietzsche - Eze




coborând calea lui Nietzsche - Eze


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu