27 mai 2020

BARCELONA - HOSPITAL DE SAN PAU IN IMAGINI -CEL MAI MARE EDIFICIU MODERNIST DIN LUME

Ciudat, nu-i așa, să mergi în excursie și să pătrunzi pe poarta unui spital fără să ai o problemă medicală. Datele se schimbă când vorbim despre cel mai mare edificiu modernist din lume, devenit azi un centru cultural, un muzeu aflat pe lista Patrimoniului Mondial UNESCO, o lucrare de suflet a arhitectului Lluis Domenech i Montaner.  
La primele două călătorii în Barcelona am văzut doar exteriorul. La a treia vizită în orașul catalan mi-am gestionat timpul în așa fel încât să văd și interiorul clădirii San Pau. Ansambul (constând din 12 pavilioanele legate între ele prin spații verzi de relaxare) are o arhitectură care  trimite cu gândul spre un palat. Este o operă de artă

Pe vremuri, când funcționa ca spital, mulți și-au găsit alinarea sau vindecarea bolilor, alții au "dansat" cu moartea...

Se spune că "spitalul a fost conceput astfel încâ clădirea să-ți dea senzația că ar fi o ființă umană care-și întinde mâinile pentru a-și primi pacienții cu brațele deschise"...

Te vei plimba printre camere pline de culoare și lumină, mozaicuri, diverse elemente decorative, sculpturi. Predominantă este cărămida roșie și piatra naturală.  Nici un moment nu trebuie să uiți de relația pacient-medic, de suferința umană, de slăbiciune, de chipuri deformate de durere. 

M-am așezat pe o bancă în grădini. În timp ce ochii explorau admirabila arhitectură a complexului, am înțeles că într-un asemenea loc se puteau ameliora și suferințele sufletului, nu doar cele ale trupului...Vrei nu vrei, chiar dacă ești în concediu și îți zici că este doar o vizită într-o clădire, că ar trebui să fii relaxat, gândurile îți alunecă spre teorii legate de efemeritate, de neputință, de zădărnicie, destine schimbate...dacă insiști, ajungi să-ți faci rapid o evaluare a regretelor (puține, multe, deloc...?) 

Prețul biletului în 2018 era în jur de 15 euro.
Clădirea San Pau se află în apropiere de Sagrada Familia (aproximativ 10 minute pe jos), așa că dacă ajungeți în zonă vă puteți organiza să le vizitați pe amândouă. Pentru Sagrada am achiziționat bilet on-line, pentru Hospital de San Pau am luat bilet la fața locului.

Te-ar putea interesa si :

(II) Palatul Muzicii Catalane (Barcelona)-Din seria: cladiri care gazduiesc spectacole de opera, muzica clasica, balet

Viena -Café Central

CELE MAI BUNE PRAJITURI PE CARE LE-AM MANCAT PRIN CALATORII - PARTEA I






















Un comentariu: