17 mai 2021

SATUL BREB (MARAMURES- ROMANIA) ÎN IMAGINI - 2021

Până la acest moment am ajuns în  Breb doar de două ori (în vremea pandemiei, aprilie/mai 2021). Prima dată ca punct de plecare pentru o drumeție spre Tăul Morărenilor și Tăul Chendroaiei iar a doua oară pur și simplu am vizitat satul câteva ore. Am găsit un loc liniștit, fără turiști  (motiv pandemie), un amplasament plin de farmec. Ici colo câte un localnic pe la poartă sau în grădină. M-am plimbat pe ulițele satului la întâmplare, printre gospodării (pe alocuri miros de bălegar), ascultând găinile cum se ceartă între ele sau amuzându-mă de câte un câine plictisit care lătra trecătorul, am fotografiat porțile de lemn maramureșene, nodul dacic(nodul dracului), am admirat câteva fete îmbrăcate în straie populare și am salutat cel mai vechi turn de lemn al unei biserici din România (Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril). M-am bucurat de spectacolul prămăverii atât în sat cât și în drumeția spre Tăul Morărenilor: brândușe, ghiocei de primăvară (lășcuțe), gălbenele, căpițele de fân (cei mai mulți le numesc clăi),  mult verde...

Chiar dacă comunitățile încearcă să conserve case, biserici,  vrem nu vrem, observăm că satul românesc se transformă. Va fi interesant de urmărit cum satele din țara noastră vor armoniza trecutul cu prezentul, cum își vor păstra valorile, moștenirea, tradițiile.

Breb, unul dintre cele mai vizitate și fotografiate sate din  România se află în apropiere de Ocna Șugatag și la aproximativ 45 km de Baia Mare; Intrarea în sat se face printr-o poartă  tradițională maramureșeană. Satul este  vizitat atât de turiști români cât și străini. O prietenă îmi povestea că în vremuri obișnuite (fără pandemie), la multe dintre pensiuni trebuie făcută rezervare cu câteva luni înainte.

Satul Breb poate constitui un punct de plecare în diverse drumeții.

Mi-a fost dificil să aleg doar câteva imagini. 



Te-ar putea interesa si:

Creasta Cocosului - Maramures- Romania

Muzeul Satului - Baia Mare

Baia Mare - vedere din Turnul lui Stefan

Cimitirul vesel si Manastirea Peri de la Sapanta - Maramures, Romania- in imagini


Breb - Maramures- Romania

Breb - Maramures

Breb - Maramures - poarta din lemn

Breb - Maramures

Breb - Maramures

în drum spre Taul Morarenilor- cu plecare din Breb

Breb - Maramures - biserica veche de pe la 1600 -Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril

Breb - Maramures - gospodarie 







lășcuțe (ghiocei de primăvară)

Breb - Maramures - detaliu dintr-o poarta maramureseana

nodul dacic







Breb- prin gospodăriile satului

detaliu poarta maramureșeană - Breb

nodul dacic (nodul dracului)


poarta de intrare in satul Breb


detaliu poartă maramureșeană - Breb




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu