9 noiembrie 2020

GRECIA 2020- CALATORIE IN VREME DE PANDEMIE- SANTORINI - EXCURSIE LA VULCANUL NEA KAMENI, IZVOARELE TERMALE SI INSULA THIRASSIA -PARTEA II

În articolul anterior (clik aici) scriam că Santorini este un complex de cinci insule (Thira, Thirassia, Nea Kameni, Palea Kameni și Aspronisi). Din studii reiese  că de-a lungul vremii opt erupții au dat forma actuală a insulelor vulcanice Nea și Palea Kameni.

Dacă ai ajuns în Santorini este obligatorie o excursie până la vulcanul (activ) Nea Kameni. După ce îl admiri de sus din Thira (Fira) este copleșitor sentimentul de a păși pe el. Ultima erupție a fost în 1950 și de atunci vulcanul doarme și va fi în această stare pentru multă vreme. Sunt mai multe tipuri de excursii cu prețuri diferite pe care le poți face. Am ales-o pe cea de șase ore și jumătate  cu plecare din portul vechi din Fira (Thira) și dacă azi scriu aceste rânduri e clar că nu am avut parte de nici un "foc de artificii". -;) 

Cum ajungi în port: cobori cu telefericul (6 euro timp de 2 minute) sau pe cele 580 de scări printre măgăruși (cam 20 minute).  Fiind un an atipic, din cauza coronavirusului a trebuit să fim cu o jumătate de oră înainte de ora de plecare pentru a completa niște formulare cu datele de contact (nume, telefon, data nașterii etc.). Am ales varianta de coborâre pe scări și la întoarcere am urcat cu telefericul.

Biletul (26 euro) l-am achiziționat  din port de la una din agenții chiar în ziua respectivă. Ambarcațiunea cu care ne-am deplasat a fost una de lemn (vezi  prima imagine). 

Traseul: plecare la ora 10,00 - prima oprire a fost la vulcanul Nea Kameni unde am stat două ore, timp în care ghidul ne-a povestit câte ceva despre istoria locului; a doua oprire o baie de 30 minute la izvoarele termale din Palea Kameni iar cea de a treia oprire pe insula Thirassia (două ore). Drumul pe apă cu ambarcațiunea a fost încântător. Cum am scris mai sus, este copleșitor să te afli pe un vulcan (încă activ), să vezi  aburul cum iese din pământ. În ce privește baia în izvoarele termale, ni s-a atras atenția că nu e indicată pentru persoanele care au diverse afecțiuni (mai ales cardiace). Cei care nu fac baie rămân pe ambarcațiune iar ceilalți pot sări din barcă sau coborî pe o scară și înnoată vreo 40 de metri până la izvoare (datorită sulfului, apa are o culoare gălbuie-maronie). Ajunși  pe insula Thirassia ai  opțiunile: fie rămâi în port și mănânci prânzul la una din taverne, fie faci plajă, fie urci în sat (drumul e cam abrupt, un pic obositor dacă prinzi o zi călduroasă) unde nu ai multe de văzut însă panorama spre mare este splendidă.  Pe drumul înapoi spre Fira treceți pe lângă hotelul "Perivolas Hideaway"  de cinci stele tip boutique construit în stâncă (dotat și cu piscină infinită)  la care se poate ajunge doar de pe apă sau cu elicopterul  și care a găzduit nume celebre (Angelina Jolie și Brad Pitt), pe lângă o capelă clădită pe piatră, apoi pe lângă portul Ammoudi din Oia. La ora 16,30 am ajuns în portul Fira, am luat telefericul, am plecat la locul unde eram cazată pentru o pauză scurtă iar apusul l-am admirat din Imerovigli, urcând pe Skaros Rock.


Te-ar putea interesa si:


GRECIA 2020- CALATORIE IN VREME DE PANDEMIE- SANTORINI - PARTEA I


GRECIA 2020- CALATORIE IN VREME DE PANDEMIE- MYKONOS SI DELOS- PARTEA III


Ambarcatiunea cu care am ajuns la vulcanul Nea Kameni

Incepe plimbarea pe vulcan

continuam plimbarea pe vulcan


pe vulcanul Nea Kameni




vulcanul Nea Kameni

izvoarele termale unde se face baie 30 de minute


Insula Thirassia

Vedere de pe insula Thirassia

vedere de pe insula Thirassia

La o bere pe insula Thirassia inainte de a ne intoarce in Fira


Ajungem la insula Thirassia

Hotelul tip boutique Perivolas Hideaway la care se ajunge doar pe apa si care a gazduit nume celebre de actori printre care Angelina Jolie si Brad Pitt



vedere de pe ambarcatiune -  Oia si portul Ammoudi

o capelă constuită in stâncă


Nea Kameni vazut din Fira

Coborand pe scari printre magarusi in portul vechi din Fira


vulcanul Nea Kameni

Coborand pe scari printre magarusi in portul vechi din Fira



2 comentarii: