7 decembrie 2013

Viena- Cafe Central

In ultimii ani am trecut de cateva ori pe langa Cafe Central, gazduita in Palatul Ferstel. Am tot evitat sa intru. In dimineata zilei de 7 noiembrie 2013, aflandu-ma din nou in Viena, mi-am zis ca trebuie sa vad si eu interiorul, mai ales ca citisem multe recenzii favorabile.
Am stat vreo 30 de minute  (la un expresso mic si un strudel cu mere) incercand sa ma bucur de atmosfera acestei cafenele.
Citisem ca a fost  deschisa in 1876, inchisa la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, redeschisa in 1975 intr-o alta parte a cladirii si renovata din nou in 1986. Candva, aici se aduna toata "lumea buna" vieneza (si nu numai): Peter Altenberg, Adolf  Loos, Sigmund Freud, Leo Perutz, Alfred Adler, etc.
Ma amuzam, incercand sa-mi imaginez cum se comentau articolele din ziarele vremii, cat de aprinse or fi fost dezbaterile, discutiile... cate secrete s-or fi impartasit la o ceasca de cafea...
Astazi sunt multi  turisti, oameni de afaceri, localnici,  care impart idei, impresii, soapte de amor, in jurul unei prajituri delicioase, a unei cesti de cafea, a unui ziar sau a unui snitel vienez, intr-o locatie, a carei arhitectura, parca, te trimite inapoi in timp.

Viena- Cafe Central -interior

Viena- Cafe Central -interior

Viena- Cafe Central -interior

Viena- Cafe Central -interior

Viena- Cafe Central -la intrare te intampina clientul cel mai fidel,
 poetul si scriitorul vienez Peter Altenberg

Viena- Cafe Central -interior

Viena- Cafe Central -interior



Viena- Cafe Central -intrarea

Viena- Cafe Central -interior

Viena- Cafe Central -interior

Viena- Cafe Central -interior


Viena- Cafe Central -interior

Viena- Cafe Central -interior


Ziua urmatoare (8 noiembrie 2013), am servit o cafea (de data aceasta turceasca) la Café Landtmann,  aflata in apropiera lui Burgtheater si despre care se spune ca era cafeneaua preferata a lui Sigmund Freud. Fiind nesperat de cald pentru inceputul lunii noiembrie, am servit cafeaua afara, insa la final am intrat sa vad si interiorul. "Vedeta" (cea mai ceruta  prajitura de sezon) era Maroniblute, pe baza de castane. 

Café Landtmann - interior- prajiturile Maroniblute

Café Landtmann - interior

Café Landtmann - pe terasa la o cafea turceasca

Articole similare:


Viena- Muzeul Leopold- Expozitia "Oskar Kokoschka -Self in focus"
Viena (Kunsthistorisches Museum) -intre Lucian Freud si saliera lui Cellini
Viena, Muzeul Leopold (2012)
Viena - printre trandafiri -Volksgarten
Palatul Belvedere  - Viena
(IV) Viena: Musikverein, Konzerthaus, Opera -Din seria: cladiri care gazduiesc spectacole de opera, muzica clasica, balet


2 comentarii:

  1. Cât farmec pot să aibă cafenele astea vieneze...mai ales când le atârnă pe pereți Franz și Sissi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa amiaza, cand se canta si la pian cred ca e o atmosfera perfecta....ce ti-ai dori mai mult?

      Ștergere