24 iunie 2019

KEUKENHOF - GRADINA DE FLORI A EUROPEI- 2019

O multitudine de culori, creativitate la capitolul aranjamente florale, apă, copaci, turiști, toate acestea se regăsesc în Keukenhof, la aproximativ 30 km de Amsterdam, despre care se spune că primăvara este cea mai frumoasă grădină de flori a lumii.  
Internetul este plin cu imagini ale lalelelor (din parc)  și articole  care îți stârnesc curiozitatea. 
În prima jumătate a lunii mai 2019 am ajuns doar pentru două zile în Amsterdam și cum în acea perioadă grădina era încă deschisă, mi-am propus să o văd și eu. 
Keukenhof este situată în orășelul Lisse (între Amsterdam și Haga). Grădina este deschisă doar câteva săptămâni, într-un anumit interval, de obicei  în lunile  martie-mai.
Tema din acest an a fost: "Puterea florilor" (Flower Power, the strenght of flowers), iar perioada în care a putut fi vizitată: 21 martie 2019 - 19 mai 2019.     
Am admirat diverse tipuri de lalele, zambile, narcise, orhidee etc...Parcul are mai multe secțiuni, pavilioane cu aranjamente florale (Oranje Nassau, Beatrix, Willem Alexander, Wilhelmina, Juliana, moara). Poți petrece aici de la două, trei ore până la o zi întreagă. 
Am vizitat parcul într-o zi de luni, senină, soarele strălucea, nu era deloc aglomerat (posibil ca în zilele de sâmbătă și duminică să fie mai mulți turiști).

Am văzut în jur multe persoane cu handicap, în  cărucior cu rotile, ajutați de însoțitori/ aparținători. Păreau resemnați, probabil încercau să se bucure de frumos...sa uite de povara cu care i-a încărcat destinul.  
Am citit că ideal ar fi să îl vizitezi  pe la mijlocul sau finalul lui aprilie când florile sunt în toată splendoarea lor. Când am ajuns eu, deja o parte dintre lalele erau ofilite, uscate. Chiar și așa, a fost o experiență pe care aș repeta-o.
Într-o zonă a grădinii există o moară tipic olandeză în care poți urca pentru o panoramă plină de farmec. De lângă ea poți achiziționa un bilet pentru o plimbare cu barca (aproximativ 45 de minute) pe lângă câmpurile de lalele.
Într-un alt an o să încerc să ajung prin aprilie ca să văd și câmpurile de lalele din jurul orașului Lisse.    

Adresa web oficială de unde puteți afla intervalul orar în care este deschis Keukenhof, prețul biletelor, harta parcului, cum să vă organizați vizita pentru 2020 este:  https://keukenhof.nl/en/ și dați clik pe "Plan you visit 2020"
În 2020 parcul va fi deschis între 21 martie - 10 mai.

Cum ajungi:

- din Amsterdam sau din Zaandam (unde am avut cazare) cu trenul pană la aeroportul Schiphol; cum am ieșit din stația de tren a aeroportului am luat-o la dreapta și acolo găsești stația de autobuz (nr. 858) care te duce până la Keukenhof (din aeroport până la grădini faci aproximativ 30 de minute cu autobuzul); prețul biletului de intrare în parc este de aproximativ 19 euro: există diverse combinații de bilete in care este inclus mijlocul de transport+ intrarea in gradini (de studiat pe site-ul https://keukenhof.nl/en/) sau de întrebat la punctele de informare turistică


Te-ar putea interesa si:

Jurnal italian 2017 - Napoli si imprejurimi (Partea 1)

(II) Palatul Muzicii Catalane (Barcelona)-Din seria: cladiri care gazduiesc spectacole de opera, muzica clasica, balet

Budapesta- Insula Margareta -primavara 2015

Cateva ore prin Torino

Pe unde am calatorit in 2017...






























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu