14 mai 2016

Baia Mare - o vioara, nisip, emotie

"Muzica se sustrage oricărei definiții" (Sergiu Celibidache)

Baia Mare, 13 mai 2016, ora 20.00 -  Catedrala Romano-Catolică Sf. Treime, Turneul Internațional Stradivarius 2016 , a IX-a Ediție
Deși plouă, catedrala e plină. 
O vioară, nisip, emoție, doi artiști talentați: Alexandru Tomescu, Ana Munteanu și o cauză socială.
O călătorie muzicală, vizuală în lumea lui Bela Bartok, Prokofiev, Vasile Filip.
Bartok este o provocare pentru orice artist dar mai ales pentru ascultător. Mi-e și greu să-mi imaginez câte ore, zile o fi trudit Alexandru Tomescu pentru a prezenta publicului Sonata pentru vioară solo, Sz 117.
În ultimul an am avut trei "întâlniri" cu Bela Bartok, în țări diferite: în aprilie 2015 am vizitat casa memorială din Budapesta, în octombrie 2015 l-am ascultat în Konzerthaus din Viena iar aseară în Baia Mare.
Reprezentația din catedrală nu se poate povesti, trebuia să fii acolo. Am stat aproape două ore în picioare și am văzut cu câtă grație și inspirație Ana Munteanu își prezintă arta sa.
Baia Mare îl adoră pe Alexandru Tomescu. Ne-a lăsat amintiri muzicale prețioase la Liceul de Arte și nu numai.
Finalul i-a aparținut lui Ciprian Porumbescu. Balada, parcă mai tulburătoare ca oricând, mulțimea respirând atipic...

















Catedrala Romano-Catolică Sf. Treime Baia Mare in care a avut loc concertul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu