14 ianuarie 2016

O zi prin Verona

Despre Verona s-au scris pagini întregi, s-au făcut documentare, filme artistice; nici nu știu ce-aș mai putea să scriu și eu; anul trecut, într-o dimineață de septembrie am plecat cu un tren regional din Brescia  spre Verona. Patruzeci și cinci de minute a durat drumul și am ajuns (pentru o zi) într-unul dintre cele mai romantice orașe ale lumii. Cel mai bine este să bați Verona la pas; peste tot sunt indicatoare, deci obiectivele turistice se găsesc destul de ușor. De la gară până în piața Bra se poate ajunge cu autobuzul sau într-o plimbare pe jos (aproximativ 20 de minute, depinde de ritm).  Practic, de aici  se poate începe explorarea orașului. A fost cald, dar am avut parte și de nori, iar pe la prânz a plouat cam o oră. Nu m-am grăbit, am încercat să simt pulsul orașului, m-am plimbat fără o țintă anume pe străduțe și astfel am ratat câteva obiective turistice.

Ce am reușit să văd:

-am început explorarea orașului din piața Bra, de la celebra Arena, simbolul orașului, amfiteatrul roman în care azi se țin spectacole, concerte și cel mai important festival de operă din Italia; mărturisesc că  nici de data aceasta nu am reușit să văd arena în interior (deși aș fi avut timp); un motiv serios să mă reîntorc în Verona;

-am servit o cafea și un aperol la o terasă în piața Erbe admirând arhitectura clădirilor din jur;

- piața Signori unde se află statuia lui Dante Alighieri;

-vizită exterior/interior Biserica Sf.Anastasia și domul din Verona; Sf. Anastasia, cea mai mare biserică din Verona este un exemplu splendid de gotic italian cu un interior impresionant; ea a fost începută pe la 1290 la inițiativa a doi călugări dominicani;

-cum în Verona s-a consumat cea mai cunoscută poveste de dragoste din literatura universală, casa Julietei (cu celebrul balcon) este un loc de pelerinaj pentru orice turist ajuns în Verona;  e o atmosferă frumoasă, forfotă, multe cupluri tinere, greu te poți apropia de statuia Julietei fiindcă tot timpul este cineva care se fotografiază cu ea; adevărată sau falsă, povestea celor doi îndrăgostiți atrage puzderie de turiști: oamenilor le plac legendele și mai ales cele legate de iubire, de tinerețe, de pasiune, de răzbunare...

-Arche Scaligere - (în apropiere de piața Signori) un ansamblu ce conține mormintele familiei Scaligere;

-am urcat până la Castelul San Pietro de unde ai o priveliște minunată asupra orașului, iar la coborâre am intrat la Teatrul Roman; (1 euro)

-grădinile Giusti (giardino Giusti) poartă numele unei familii nobile care a deschis (în 1591) aceste grădini publicului ; pe aici au trecut Goethe și Mozart; cum pătrunzi în grădini se zărește în depărtare un "mascherone", o față de piatră supărată, care reprezintă de fapt o terasă, un punct de belvedere de unde se pot admira anumite zone din Verona (7 euro)

-am urcat în turnul Lamberti înalt de 84 metri, ridicat pe la 1172 de unde te poți bucura de o panoramă spectaculoasă asupra orașului; aici se găsesc două clopote celebre Rengo și Marangon care se făceau auzite în timpul războaielor, al incendiilor etc.; am citit că în zilele noastre ar mai suna în timpul funeraliilor (8 euro);

-am ajuns și la Castelvecchio despre care se spune că are cea mai importantă colecție de artă din Verona pe care (din păcate) nu am reușit să o vizitez:

-și fiindcă ești în Italia, nu am ratat nici înghețata;

-seara am mâncat pe o străduță la o terasă oarecare  o porție simplă de spaghete și am plecat spre gară de unde am luat trenul spre Brescia, unde aveam cazarea

Articole similare:

Lacul Garda - Sirmione (I)
Cateva ore prin Torino
Amintiri din calatoriile lui 2015
EXPO MILANO 2015
Septembrie in Italia (I)
Septembrie in Italia - Varenna si Villa Monastero (II)
Septembrie in Italia - Lacul Como -Lenno - Villa del Balbianello (III)
Septembrie in Italia - intre Como si Bellagio - Vila Melzi (IV)
Septembrie in Italia - Bergamo (V)
Septembrie in Italia - Isola Madre, Stresa (VI)

Verona 2015- vedere de la castelul San Pietro

Verona 2015 - Gradinile Giusti- in partea de sus se zareste terasa de belvedere

Verona 2015-la Castelvecchio

Verona 2015-la Castelvecchio- Podul Scaligero

Verona 2015-amfiteatrul roman (arena)